RotaPack Zrt. H-6728 Szeged, Dorozsmai út 35.
Általános szerződési feltételek
RotaPack Zrt. mint Vevő
Hatályos: 2015. december 30-tól
1. A jelen általános szerződési feltételek hatálya kiterjed minden, ingóknak a Vevő által történő megvásárlására vonatkozó adásvételi ajánlatára és szerződésére. A Felek az adásvételi szerződésük lényeges elemeit az INCOTERMS 2010 segítségével állapítják meg. A Felek által választott INCOTERMS 2010 paritás szabályai a jelen általános szerződési feltételektől eltérhetnek, ebben az esetben jelen általános szerződési feltételek szabálya megelőzi az INCOTERMS 2010 paritás szabályait.
2. A jelen általános szerződési feltételek – egyebek mellett – akkor is irányadók a Felek jogviszonyára, ha az Eladónak történő kézbesítésüktől számított 3 napon belül az Eladó azokat nem vitatja. Amennyiben az Eladó vitatja a jelen általános szerződési feltételeket a meghatározott határidőn belül, úgy csak a vitatott rendelkezések nem irányadók a Felek jogviszonyára, és az általános szerződési feltételek nem vitatott része érvényben marad felek jogviszonyára. Az Eladó általános szerződési feltételei csak akkor alkalmazhatók, ha azok a Felek által írásban aláírásra kerültek.
3. A Felek megállapodnak abban, hogy a CIP paritás választása esetén a kárveszély átszállásának helye a Vevő székhelyén, telephelyén illetve fióktelepén történő átadás helye, továbbá, hogy a Vevő nem köteles megtéríteni az Eladónak az áru teljesítési helyén történő kirakodása során felmerült költségeit.
4. A Felek megállapodnak abban, hogy a DAP paritás választása esetén a Vevő nem köteles megtéríteni az Eladónak az áru teljesítési helyén történő kirakodása során felmerült költségeit.
5. Csak az írásbeli (legalább emailen vagy faxon megtett) jognyilatkozatok érvényesek. A szóbeli jognyilatkozatok csak akkor érvényesek, ha a nyilatkozatot mindkét fél írásban megerősíti.
6. A Felek ellenkező megállapodása hiányában az eladott áru mennyiségét és ellenértékét annak nettó indulási súlya szerint kell megállapítani és számlázni.
7. Amennyiben az Eladó a tulajdonjogát az árukon a vételár kiegyenlítéséig fenntartja, úgy az Eladó hozzájárulását adja ahhoz, hogy a Vevő az áruk tulajdonjog-fenntartással történt eladásának tényét és a Vevő személyét közhiteles illetve hitelbiztosítéki nyilvántartásba illetőleg lajstromba vetesse.
8. Ha az Eladó teljesítési képessége vagy teljesítési hajlandósága felől kétségek merülnek fel a szerződés megkötését követően, úgy a teljesítés biztonsága érdekében a Vevőnek jogában áll megtagadni a szerződés további teljesítését, amíg a teljesítés meg nem történik, illetve jogában áll a szerződést felmondani illetve attól elállni.
9. Az Eladó köteles viselni az árukkal kapcsolatban a szerződés megkötését követően a Vevő érdekkörén kívüli okból felmerülő, a vételáron felüli megnövekedett költségeket (az áruk piaci árának megváltozásának kivételével), így különösen a megnövekedett fuvardíjat.
10. A számlázott vételárat a Vevő köteles megfizetni a vonatkozó számlán feltűntetett eladói bankszámlára, esetleges vételár-csökkentési és beszámítási igényeit azonban az Eladó által számlázott összeg terhére jogosult érvényesíteni. A fizetés akkor minősül teljesítettnek, ha az összeg átutalására a Vevő megbízást adott a számlavezető pénzintézetének. Késedelmes fizetés esetén a Vevő nem köteles az alkalmazandó jog szerinti törvényes késedelmi kamatot és a törvényes behajtási költségátalányt az Eladónak megfizetni.
11. A Vevő köteles a birtokbavételtől számított 15 munkanapon belül ellenőrizni az árut. Hibáról, téves szállításról, minőségi és mennyiségbeli eltérésről az áru ellenőrzésétől számított 15 munkanapon belül köteles értesíteni a Vevő az Eladót.
12. Kifogásolás esetén a Vevő köteles megfelelő hozzáférést biztosítani az Eladónak a kifogásolt áruk megvizsgálásához. Megfelelő kifogásolásnak az minősülhet, amennyiben az Eladó részére visszajuttatott minta áru a Vevő vizsgálata alapján nem megfelelő. Kifogásolás esetén az Eladó köteles kicserélni a terméket, vagy az alaposan kifogásolt áru vételárát a Vevő számára visszafizetni a kifogásolást követő 15 napon belül.
13. Bármilyen megállapított szállítási határidő csak akkor kötelező érvényű, ha a Vevő által kifejezetten írásban megerősítésre került. A Felek megállapodnak abban, hogy az Eladó 14 naptári napot elérő mértékű szállítási késedelmét lényeges szerződésszegésnek tekintik.
14. A Felek megállapodnak abban, hogy amennyiben valamely bíróság megállapítja a jelen általános szerződési feltételek valamelyik rendelkezésének érvénytelenségét, úgy az nem érinti az egyéb rendelkezések érvényességét és hatályát.
15. A Felek megállapodnak abban, hogy jogviszonyukra a magyar jog rendelkezései alkalmazandók a jelen általános szerződési feltételekben meghatározott eltérésekkel. A Felek megállapodnak abban, hogy az 1987. évi 20. törvényerejű rendelettel kihirdetett Bécsi Vételi Egyezményhez fűzött magyar fenntartásokat nem alkalmazzák a jelen jogviszonyukban.
16. Az egyes országok kereskedelmi szokásjoga, vagy nemzetközi kereskedelmi gyakorlat csak akkor tekinthető elfogadottnak, ha az a Felek közötti egyedi megállapodásban, írásban külön kikötésre kerül.
17. A Felek megállapodnak abban, hogy a jelen jogviszonyból eredő jogvitájuk eldöntésére Magyarország rendelkezik kizárólagos joghatósággal, melyen belül kikötik a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Állandó Választottbíróság Közép-magyarországi Regionális Tagozatának kizárólagos eljárási jogosultságát azzal, hogy a Választottbíróság a saját Eljárási Szabályzata szerint jár el.
Az eljárás helye: Közép-magyarországi Regionális Tagozat székhelye: Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara Székháza, 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.