Rotapack Video

Rotapack Zrt.

Általános Szerződési Feltételek

RotaPack Zrt. H-6728 Szeged, Dorozsmai út 35.
Általános szerződési feltételek
RotaPack Zrt. mint Vevő
Hatályos: 2015. december 30-tól

 

1. A jelen általános szerződési feltételek hatálya kiterjed minden, ingóknak a Vevő által történő megvásárlására vonatkozó adásvételi ajánlatára és szerződésére. A Felek az adásvételi szerződésük lényeges elemeit az INCOTERMS 2010 segítségével állapítják meg. A Felek által választott INCOTERMS 2010 paritás szabályai a jelen általános szerződési feltételektől eltérhetnek, ebben az esetben jelen általános szerződési feltételek szabálya megelőzi az INCOTERMS 2010 paritás szabályait.

2. A jelen általános szerződési feltételek – egyebek mellett – akkor is irányadók a Felek jogviszonyára, ha az Eladónak történő kézbesítésüktől számított 3 napon belül az Eladó azokat nem vitatja. Amennyiben az Eladó vitatja a jelen általános szerződési feltételeket a meghatározott határidőn belül, úgy csak a vitatott rendelkezések nem irányadók a Felek jogviszonyára, és az általános szerződési feltételek nem vitatott része érvényben marad felek jogviszonyára. Az Eladó általános szerződési feltételei csak akkor alkalmazhatók, ha azok a Felek által írásban aláírásra kerültek.

3. A Felek megállapodnak abban, hogy a CIP paritás választása esetén a kárveszély átszállásának helye a Vevő székhelyén, telephelyén illetve fióktelepén történő átadás helye, továbbá, hogy a Vevő nem köteles megtéríteni az Eladónak az áru teljesítési helyén történő kirakodása során felmerült költségeit.

4. A Felek megállapodnak abban, hogy a DAP paritás választása esetén a Vevő nem köteles megtéríteni az Eladónak az áru teljesítési helyén történő kirakodása során felmerült költségeit.

5. Csak az írásbeli (legalább emailen vagy faxon megtett) jognyilatkozatok érvényesek. A szóbeli jognyilatkozatok csak akkor érvényesek, ha a nyilatkozatot mindkét fél írásban megerősíti.

6. A Felek ellenkező megállapodása hiányában az eladott áru mennyiségét és ellenértékét annak nettó indulási súlya szerint kell megállapítani és számlázni.

7. Amennyiben az Eladó a tulajdonjogát az árukon a vételár kiegyenlítéséig fenntartja, úgy az Eladó hozzájárulását adja ahhoz, hogy a Vevő az áruk tulajdonjog-fenntartással történt eladásának tényét és a Vevő személyét közhiteles illetve hitelbiztosítéki nyilvántartásba illetőleg lajstromba vetesse.

8. Ha az Eladó teljesítési képessége vagy teljesítési hajlandósága felől kétségek merülnek fel a szerződés megkötését követően, úgy a teljesítés biztonsága érdekében a Vevőnek jogában áll megtagadni a szerződés további teljesítését, amíg a teljesítés meg nem történik, illetve jogában áll a szerződést felmondani illetve attól elállni.

9. Az Eladó köteles viselni az árukkal kapcsolatban a szerződés megkötését követően a Vevő érdekkörén kívüli okból felmerülő, a vételáron felüli megnövekedett költségeket (az áruk piaci árának megváltozásának kivételével), így különösen a megnövekedett fuvardíjat.

10. A számlázott vételárat a Vevő köteles megfizetni a vonatkozó számlán feltűntetett eladói bankszámlára, esetleges vételár-csökkentési és beszámítási igényeit azonban az Eladó által számlázott összeg terhére jogosult érvényesíteni. A fizetés akkor minősül teljesítettnek, ha az összeg átutalására a Vevő megbízást adott a számlavezető pénzintézetének. Késedelmes fizetés esetén a Vevő nem köteles az alkalmazandó jog szerinti törvényes késedelmi kamatot és a törvényes behajtási költségátalányt az Eladónak megfizetni.

11. A Vevő köteles a birtokbavételtől számított 15 munkanapon belül ellenőrizni az árut. Hibáról, téves szállításról, minőségi és mennyiségbeli eltérésről az áru ellenőrzésétől számított 15 munkanapon belül köteles értesíteni a Vevő az Eladót.

12. Kifogásolás esetén a Vevő köteles megfelelő hozzáférést biztosítani az Eladónak a kifogásolt áruk megvizsgálásához. Megfelelő kifogásolásnak az minősülhet, amennyiben az Eladó részére visszajuttatott minta áru a Vevő vizsgálata alapján nem megfelelő. Kifogásolás esetén az Eladó köteles kicserélni a terméket, vagy az alaposan kifogásolt áru vételárát a Vevő számára visszafizetni a kifogásolást követő 15 napon belül.

13. Bármilyen megállapított szállítási határidő csak akkor kötelező érvényű, ha a Vevő által kifejezetten írásban megerősítésre került. A Felek megállapodnak abban, hogy az Eladó 14 naptári napot elérő mértékű szállítási késedelmét lényeges szerződésszegésnek tekintik.

14. A Felek megállapodnak abban, hogy amennyiben valamely bíróság megállapítja a jelen általános szerződési feltételek valamelyik rendelkezésének érvénytelenségét, úgy az nem érinti az egyéb rendelkezések érvényességét és hatályát.

15. A Felek megállapodnak abban, hogy jogviszonyukra a magyar jog rendelkezései alkalmazandók a jelen általános szerződési feltételekben meghatározott eltérésekkel. A Felek megállapodnak abban, hogy az 1987. évi 20. törvényerejű rendelettel kihirdetett Bécsi Vételi Egyezményhez fűzött magyar fenntartásokat nem alkalmazzák a jelen jogviszonyukban.

16. Az egyes országok kereskedelmi szokásjoga, vagy nemzetközi kereskedelmi gyakorlat csak akkor tekinthető elfogadottnak, ha az a Felek közötti egyedi megállapodásban, írásban külön kikötésre kerül.

17. A Felek megállapodnak abban, hogy a jelen jogviszonyból eredő jogvitájuk eldöntésére Magyarország rendelkezik kizárólagos joghatósággal, melyen belül kikötik a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Állandó Választottbíróság Közép-magyarországi Regionális Tagozatának kizárólagos eljárási jogosultságát azzal, hogy a Választottbíróság a saját Eljárási Szabályzata szerint jár el.

Az eljárás helye: Közép-magyarországi Regionális Tagozat székhelye: Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara Székháza, 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

RotaPack Zrt. H-6728 Szeged, Dorozsmai út 35.
Általános szerződési feltételek
RotaPack Zrt. mint Eladó

I. Hatály

1. A jelen általános szerződési feltételek hatálya kiterjed minden, ingóknak az Eladó által
történő eladására vonatkozó adásvételi ajánlatára és szerződésére. A Felek az adásvételi
szerződésük lényeges elemeit az INCOTERMS 2010 segítségével állapítják meg. A Felek
által választott INCOTERMS 2010 paritás szabályai a jelen általános szerződési
feltételektől eltérhetnek, ebben az esetben jelen általános szerződési feltételek szabálya
megelőzi az INCOTERMS 2010 paritás szabályait.

2. A jelen általános szerződési feltételek – egyebek mellett – akkor is irányadók a Felek
jogviszonyára, ha a Vevőnek történő kézbesítésüktől számított 3 napon belül a Vevő
azokat nem vitatja. Amennyiben a Vevő vitatja a jelen általános szerződési feltételeket a
meghatározott határidőn belül, úgy csak a vitatott rendelkezések nem irányadók a Felek
jogviszonyára, és az általános szerződési feltételek nem vitatott része érvényben marad
felek jogviszonyára. A Vevő általános szerződési feltételei akkor alkalmazhatók, ha azok
a Felek által aláírásra kerültek.

II. Kiegészítő rendelkezések egyes INCOTERMS paritásokhoz

3. A Felek megállapodnak abban, hogy az EXW paritás választása esetén az Eladó
teljesítési helye az Eladó mindenkori székhelye, vagy telephelye, vagy fióktelepe. Az
Eladó székhelye a 6728 Szeged, Dorozsmai út 35., fióktelepe pedig a 3580 Tiszaújváros,
TVK Ipartelep.

4. A Felek megállapodnak abban, hogy a CIP paritás választása esetén a kárveszély
átszállásának helye a Vevő fuvarozójának illetve megbízottjának történő átadás helye,
továbbá, hogy a Vevő köteles megtéríteni az Eladónak az áru teljesítési helyén történő
kirakodása során felmerült költségeit.

5. A Felek megállapodnak abban, hogy a DAP paritás választása esetén a Vevő köteles
megtéríteni az Eladónak az áru teljesítési helyén történő kirakodása során felmerült
költségeit.

III. Jognyilatkozatok, kapcsolattartás

6. Csak az írásbeli (legalább emailen vagy faxon megtett) jognyilatkozatok érvényesek. A
szóbeli jognyilatkozatok csak akkor érvényesek, ha a nyilatkozatot mindkét fél írásban
megerősíti.

IV. Vételár megfizetés

7. A Felek ellenkező megállapodása hiányában az eladott áru mennyiségét és ellenértékét
annak nettó indulási súlya szerint kell megállapítani és számlázni. A nettó súlyba –
csévélt áru esetén – mindenkor beleértendő az áru fizikai forgalmazhatóságát biztosító
cséve, melyre a fóliatermék feltekerésre került. A Felek megállapodnak abban, hogy aszállítások során megengedett a szerződésben kikötött árumennyiségtől való ±10 %-os
eltérés. Az Eladó jogosult az áru részletekben történő teljesítésére.

8. Az Eladó a tulajdonjogát az árukon a vételár kiegyenlítéséig fenntartja. A Vevő
hozzájárulását adja ahhoz, hogy az Eladó a tulajdonában álló áruk tulajdonjogfenntartással
történt eladásának tényét és a Vevő személyét közhiteles illetve
hitelbiztosítéki nyilvántartásba illetőleg lajstromba vetesse.

9. Ha a Vevő fizetőképessége vagy fizetési hajlandósága felől kétségek merülnek fel a
szerződés megkötését követően (különösen késedelmes fizetés, hitelbiztosító általi adott
hitelkeret csökkentése, törlése stb.), úgy a kifizetés biztonsága érdekében az Eladónak
jogában áll megtagadni a szerződés további teljesítését, amíg a kifizetés meg nem
történik, illetve jogában áll a szerződést felmondani illetve attól elállni.

10. A Vevő köteles viselni az árukkal kapcsolatban a szerződés megkötését követően az
Eladó érdekkörén kívüli okból felmerülő, a vételáron felüli megnövekedett költségeket
(az áruk piaci árának megváltozásának kivételével), így különösen a megnövekedett
fuvardíjat.

11. A számlázott vételárat a Vevő köteles hiánytalanul megfizetni a vonatkozó számlán
feltűntetett eladói bankszámlára, esetleges vételár-csökkentési és beszámítási igényeit
kizárólag külön törvényes eljárásban jogosult érvényesíteni. A fizetés akkor minősül
teljesítettnek, ha a számlázott összeget az Eladó bankszámláján jóváírták. A
bankköltséget – kivéve az Eladó bankjának költségeit – a Vevő viseli. Késedelmes fizetés
esetén a Vevő köteles az alkalmazandó jog szerinti törvényes késedelmi kamatot és a
törvényes behajtási költségátalányt az Eladónak megfizetni.

V. Az áruk ellenőrzése és a hibás teljesítés kivizsgálási eljárása

12. A Vevőnek a leszállításkor haladéktalanul ellenőriznie kell az árut. Hibáról, téves
szállításról, minőségi és mennyiségbeli eltérésről az áru leszállításától számított 8
munkanapon belül értesíteni köteles a Vevő az Eladót. A fenti jogvesztő határidőt
követően a Vevő nem érvényesítheti szavatossági igényét hibás teljesítés miatt. A hibás
teljesítésről szóló tájékoztatását írásban köteles a Vevő az Eladóval közölni. A Vevő
minden esetben köteles az áru feldolgozásának megkezdése előtt tájékoztatni az Eladót.

13. A hibás teljesítésről szóló tájékoztatásával együtt köteles a Vevő a saját költségén a hibás
áru mintáját megküldeni az Eladónak.

14. Kifogásolás esetén a Vevő köteles megfelelő hozzáférést biztosítani az Eladónak a
kifogásolt áruk megvizsgálásához. Megfelelő kifogásolásnak az minősülhet, amennyiben
az Eladó részére visszajuttatott minta áru az Eladó vizsgálata alapján nem megfelelő.
Alapos kifogásolás esetén az Eladó jogosult kicserélni a terméket, vagy az alaposan
kifogásolt áru vételárát a Vevő javára jóváírni a jövőbeli megrendelések tekintetében.

15. Az Eladó köteles a Vevőt a tájékoztatás kézbesítésétől számított 14 munkanapon belül
tájékoztatni a panasz kivizsgálási eljárásának állásáról.

16. A panasz kivizsgálási eljárás során a Vevő köteles az Eladónak átadni minden olyan
információt, amelyet a Vevő szükségesnek vél a panasz kivizsgálásához, egyúttal köteles
a Vevő telephelyén hozzáférést biztosítani az Eladó képviselőinek az általuk elvégzendő
szemléhez.

17. A hibás áruk szállítmányának Eladó részére történő visszajuttatására kizárólag az Eladó
előzetes írásbeli hozzájárulása esetén jogosult a Vevő.

18. A Felek megállapodnak abban, hogy a már feldolgozott áruk nem képezhetik hibás
teljesítési panasz tárgyát. A Felek abban is megállapodnak, hogy az eladói gyártást
azonosító jelzésektől megfosztott áruk sem képezhetik hibás teljesítési panasz tárgyát.

VI. Felelősség korlátozás

19. Az Eladó kizárja a jótállási és szavatossági felelősségét illetve helytállási kötelezettségét
az adásvételi szerződés tárgyát képező áruk tekintetében.

20. Hibás áruk szállítása esetén az Eladó kártérítési felelőssége a Vevővel szemben kizárólag
a hibás áruk vételáráig terjed.

21. Kifogásolás illetve szerződésszegés esetén a Felek a kártérítés illetve egyéb vagyoni
igények legmagasabb együttes összegét a szerződésben foglalt áruk vételárában
határozzák meg. Az Eladó kizárja az esetleges közvetett illetve következménykárok
tekintetében fennálló helytállási kötelezettségét és felelősségét.

VII.Szállítási határidők

22. Bármilyen megállapított szállítási határidő csak akkor kötelező érvényű, ha az Eladó által
kifejezetten írásban megerősítésre került. A Vevő kijelenti, hogy az Eladó legfeljebb 14
naptári nap mértékű szállítási késedelmét nem tekinti szerződésszegésnek, igényeit nem
érvényesíti az ezen határidőt meg nem haladó késedelem esetén.

VIII. Vegyes rendelkezések

23. A Felek megállapodnak abban, hogy amennyiben valamely bíróság megállapítja a jelen
általános szerződési feltételek valamelyik rendelkezésének érvénytelenségét, úgy az nem
érinti az egyéb rendelkezések érvényességét és hatályát.

24. A Felek megállapodnak abban, hogy jogviszonyukra a magyar jog rendelkezései
alkalmazandók a jelen általános szerződési feltételekben meghatározott eltérésekkel. A
Felek megállapodnak abban, hogy az 1987. évi 20. törvényerejű rendelettel kihirdetett
Bécsi Vételi Egyezményhez fűzött magyar fenntartásokat nem alkalmazzák a jelen
jogviszonyukban.

25. Az egyes országok kereskedelmi szokásjoga, vagy nemzetközi kereskedelmi gyakorlat
csak akkor tekinthető elfogadottnak, ha az a felek közötti egyedi megállapodásban,
írásban külön kikötésre kerül.

26. A Felek megállapodnak abban, hogy a jelen jogviszonyból eredő jogvitájuk eldöntésére
Magyarország rendelkezik kizárólagos joghatósággal, melyen belül kikötik a Magyar
Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Állandó Választottbíróság Középmagyarországi
Regionális Tagozatának kizárólagos eljárási jogosultságát azzal, hogy a
Választottbíróság a saját Eljárási Szabályzata szerint jár el.

Az eljárás helye: Középmagyarországi
Regionális Tagozat székhelye: Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara
Székháza, 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Szeged, 2016. május. 06.

Letölthető dokumentumok

Általános szerződési feltételek mint vevő

rotapack_aszf_mint_vevo

Általános szerződési feltételek mint eladó

rotapack_aszf_mint_elado